آمیخته بازاریابی (4p بازاریابی) ابزاری جهت دستیابی به اهداف خود و تدوین برنامه استراتژیک در بازار هدف استفاده خواهید کرد.
به خاطر داشته باشید شناسایی بازار هدف یک بخش اساسی و مهم از هر برنامه بازاریابی است. بنابراین، جایگاه بسیار مهمی دارد.
محصول
محصول (یا خدمت)، هسته اصلی هر آمیخته بازاریابی است. این هسته اصلی چه بیمه نامه عمر یا یک ماشین لباسشویی باشد و چه خدمات پهنای باند اینترنت، محصول، عرضه کالای شرکت به مشتریان است. این محصول، می تواند شامل جنبه های فیزیکی و محسوس یا کمتر محسوس، مانند ضمانت نامه، گزینه های انتخابی و خدمات پس از فروش باشد. بنابراین محصول یک بسته کلی است که شما به مشتریان خود عرضه می کنید.
مبحث جامع محصول در آمیخته بازاریابی (کلیک کنید)
مکان (توزیع)
مکان به محل فروش و توزیع کالا و خدمت اطلاق می شود. مکان ممکن است یک مغازه خرده فروشی، یک شبکه توزیع ملی، یک وب سایت، یا یک کاتالوگ ارسالی از طریق پست مستقیم باشد. عرضه محصول، در مکان و زمانی که مشتری آن را می خواهد، یکی از حساس ترین جنبه های برنامه بازاریابی است.
مبحث جامع مکان (توزیع) در آمیخته بازاریابی (کلیک کنید)
قیمت
قیمت هزینه ای است که مشتری برای محصول یا خدمات شما پرداخت کند. قیمت گذاری در یک محیط رقابتی، کاری بسیار بحرانی و چالش برانگیز است. اگر شما قیمت را بسیار پایین تعیین کنید، میزان فروش و هزینه هایتان افزایش خواهد یافت و اگر قیمت را بسیار بالا و گران تعیین کنید، بعضی از مشتریان تان به آغوش رقبای منتظرتان پناه می برند. تصمیم گیری برای قیمت گذاری، شامل نقطه قیمت، لیست قیمت، تخفیف ها، زمان بازپرداخت و ... است.
مبحث جامع قیمت در آمیخته بازاریابی (کلیک کنید)
ترویج فروش
فعالیت های پیشبردی، چهارمین عنصر از آمیخته بازاریابی، یکی از سخت ترین عناصر برای توصیف است. این فعالیت ها، تماما فعالیت های ارتباطی و گویایی هستند که شما از آنها جهت اطلاع رسانی و شناساندن محصول به مشتریان استفاده می کنید و تاثیر مطلوبی از آنها خواهید دید که منجر به انجام معامله می شود.
مبحث جامع ترویج فروش در آمیخته بازاریابی (کلیک کنید)
برچسب ها :
4P بازاریابی ,
آمیخته بازاریابی ,
استراتژی ,
بازاریابی و فروش ,
توسعه فروش ,
محصول ,
مدیریت استراتژیک ,
مدیریت بازاریابی ,
مدیریت کسب و کار ,
میرهدایی ,
|