1- عدم تعهد مدیر: برندهایی با عملکرد ضعیف فاقد حمایت مدیریت ارشد میباشد.آنها توصیفکننده عملیات خدمت خود میباشد، اما ارائهگر هیچ ارزش افزودهای برای مشتری نمیباشد.آنها دارای کمنفوذی برای کسب وکار تلقی میشوند که هیچ جائی بین یکسوم و دوسوم دارائیهای کل بنگاه ندارند. این بدان معناست که کسبوکارهایی که فاقد حمایت مدیر ارشد از برند میباشند، ناکام خواهدماند. آنها به مشتریان دلیلی برای خرید ارائه نمیکنند و مزیت رقابتی دربرابر رقیب از خود نشان نمیدهند. ندرتا هدف، تصمیم به خرید است. حتی در قراردادهای کسبوکار، افزایش ریسک خرید یک تامینکننده، برای بیشتر خریدارنی که به برندهای قوی دربازار خود رو میآورند بسیار بالاست.
2- برند یک نام نیست : برندشما یک بیرق یا علامت یا مزیت برای مشتری نیست. برندهای بسیاری، نام خودرا بدون هیچ مزیتی برای مشتریان تغییر میدهند. تغییر یک نام برند باید تغییری بنیادین و پایدار درنحوه عملکرد کسبوکار شما باشدنه یک عنوان ساده.
3- ضمینه برند خیلی دور از حوزه فعالیت اصلی : این فرض سادهانگارانه است که ایجاد ضمائم برند اضافی، هزینه پایین و ریسک کمی برای بهبود کسبوکار دارد . حقیقت این است که هزینه بالاتر و تمرکز ضعیف مدیریت، به این معناست که بسیاری ازبرند یا برندهای فرعی برای حداکثرسازی فرصت است.
4- نادیدهگرفتن عصر دیجیتال: مدیریت برند مدرن از تکنیکهای کنترل مدیریت به سمت تکنیکهای تاثیرگذاری و همکاری حرکت کرده است. این مستلزم شفافیت بازبودن وحضور فعال دربین مخاطبان است.
5- تسخیر شدن به وسیله بازار: با یافتن یک برند قوی جالب است که هجمهپذیری آن مفروض دانسته شده و تغییرات بازار نباید نادیده گرفته شود.درحالیکه مهم است که دربازار تغییر چندان سریعی نداشته باشید اما مصیبت آور است که ورودیهای جدید را نادیده گرفته وسلائق متغیر مشتری را نبینیم.
6- برندهای جوان سردرگم هستند: تغییر بسیار در برند نه فقط مشتریان ر ا سردرگم میکند، بلکه برای کسبوکار نیز به شدت ناکاراست. برندهای ضعیف به محلیسازی بسیار بدون تقویت مبنای برند کمک میکند. این بدان معناست که یک برند میتواند معنای متفاوتی را برای مخاطبین متنوع حفظ کند.
7- ناتوانی در بررسی بازگشت سرمایه برند خود : تمامی تلاشهای بازاریابی یا مشتریان شما سودآور نیستند. بسیاری از بازاریابان نمیتوانند پیوند سختی بین تلاشهای بازاریابی برند ایجاد نمایند. هزینه دستیابی به مشتری و حفظ آن و بازگشت سرمایه مطرح است. این امر منجر به حفظ مشتریان غیر سودآور بسیار یا مشتریانی میشود که ارزش برند شما را از بین میبرند.
اسامی محصول همیشه خوب عمل نمیکنند. جهان برندسازی پر از لاشههای برندهای موفق در یک بازار است که نتوانستند درزمان صادرات به کشوری دیگر محصولی خوب ارائه کنند یا حتی در جائی به مردم آن کشور اهانت کرده اند.
8- شما نمیتوانید همه چیز را به همه بدهید : شما نمیتوانید از جانب همه پذیرفته شوید. شجاع باشید و مخاطب هدف خود را انتخاب کنید. بسیاری از کسبوکارها تلاش میکنند تا مشتریان بسیاری را هدفگیری نمایند، زیرا باور دارند محصول آنها جهان شمول است.